Pod skrzydłami tyrolskiego jastrzębia

Wraz z zespołem IBO zwiedziliśmy okolice miasta Innsbruck, docierając do Absam, gdzie znajduje się rodzinna firma Swarovski Optik. Firma znajduje się w pięknym otoczeniu majestatycznych Alp. Swarovski ma w swoim logo jastrzębia - ucieleśnienie doskonałego wzroku, symbolizujące wysokiej jakości produkty wytwarzane przez austriacką rodzinną firmę, która powstała w 1949 roku.

Założenie firmy Swarovski Optik

W 1935 roku Wilhelm Swarovski, syn pierwotnego założyciela, mając 17 lat, zainteresował się na poważnie optyką. Astronomiczna pasja Wilhelma budziła w nim pragnienie "by być bliżej gwiazd", ambicję zbudowania własnej, ulepszonej lornetki. Mając dostęp do specjalistycznych technologii produkcji i wykańczania szkła, stosowanych już do produkcji kamieni jubilerskich w fabryce ojca, Wilhelm był w stanie opracować nowy proces wytwarzania i szlifowania pryzmatów, który wykorzystał do skonstruowania swojej pierwszej lornetki 6x30. Wilhelm założył SWAROVSKI OPTIK KG w Absam w Tyrolu w 1949 roku, kładąc kamień węgielny pod optykę sportową i tworząc firmę o światowej renomie. Pierwszym seryjnym produktem firmy był Habicht 7x42.

Założyciel firmy, Wilhelm Swarovski postrzegał naturę jako schronienie, źródło inspiracji i pole doświadczalne dla nowych produktów. „Habicht” w języku niemieckim odnosi się nie tylko do „północnego jastrzębia”, majestatycznego ptaka drapieżnego o najostrzejszym wzroku, ale także do nazwy kultowej góry w Alpach – doskonałego symbolu tego, co wpływa na wyjątkowość SWAROVSKI OPTIK. Stała dbałość o najwyższą jakość oznacza nieustanne zaspokajanie nowych potrzeb klientów firmy, przekraczanie ich oczekiwań najlepszymi produktami, precyzyjną inżynierią i dbałością o szczegóły. Wymaga spójnego i całościowego połączenia wyglądu, funkcjonalności, ergonomii, dizajnu i serwisu.

„Ciągłe ulepszanie tego, co dobre” – to motto firmy Swarovski Optik od samego początku. Firma stara się przekraczać oczekiwania swoich klientów i nieustannie zaskakiwać dokładnością swoich produktów, innowacyjną technologią oraz kompleksową obsługą. Dopiero gdy codziennie korzystasz z produktów Swarovski, możesz naprawdę zobaczyć, jak działają. Dlatego SWAROVSKI OPTIK nieustannie dąży do poprawy ergonomicznego wzornictwa swoich produktów. Firma kształci swoich ludzi od dzieciństwa. Aby nie stracić wykwalifikowanych osób, na terenie firmy powstało przedszkole, które obsługuje osoby pracujące w Swarovski Optik. Nie muszą się tak bardzo martwić o swoje dzieci i swoją pracę. Dzieci, po ukończeniu szkoły podstawowej mają do wyboru w firmie dwie kwalifikacje. Pierwsza skupia się na optyce i kryształach, druga na częściach mechanicznych. Studenci z tych dziedzin są bardzo pożądani w tej firmie, ale także w innych firmach na całym świecie. 

Przedstawienie termowizora tM35

Dzięki urządzeniu termowizyjnemu TM35 myśliwi mogą polegać na sprawdzonej jakości SWAROVSKI OPTIK. Jest to uniwersalne urządzenie termowizyjne przeznaczone do montażu na lunetach celowniczych oraz do obserwacji z ręki. Termowizor wykonany jest w nowoczesnej technologii dla efektownego i ulepszonego polowania w nocy, w dwóch możliwościach zastosowania. Jako nasadka termowizyjna z 1x powiększeniem, tM35 imponuje absolutną dokładnością przetwarzania obrazu. Wraz z lunetą SWAROVSKI OPTIK tworzy niezawodny, kompletny system, który nie wymaga dodatkowego przystrzelenia. Stożkowy kształt umożliwia bezpośrednie umieszczenie na lunecie w ciemności. Przetestowaliśmy ten termowizor na zewnątrz oraz bezpośrednio na strzelnicy. Zaskoczył nas kompaktową konstrukcją i różnorodnymi funkcjami. Sterowanie było intuicyjne i po kilku minutach testowania bardzo miło nas zaskoczył swoją niebywałą funkcjonalnością. Inteligentny automatyczny włącznik/wyłącznik SWAROLIGHT z czujnikiem przechyłu umożliwia cichą aktywację termowizora z trybu uśpienia bez zbędnych dodatkowych ruchów. Tę funkcję doceni każdy, kto zapomni wyłączyć termowizor, ponieważ dzięki temu wydłuża się jego czas działania, a tym samym myśliwy ma więcej czasu na swoje polowanie.

Kolejnym produktem, który zaprezentowała nam firma Swarovski Optik, była nowość, spektyw ATC/STC. Jego niewielka waga i kompaktowe wymiary sprawiają, że ATC/STC jest idealnym towarzyszem wszystkich wizyt na łonie natury. Kompaktowy, przemyślany w najmniejszym szczególe spektyw zachwyca intuicyjną obsługą. Praktyczny, o połowę mniejszy uchwyt, umożliwia łatwiejsze umieszczenie m.in. na plecaku i bezproblemową regulację ostrości i powiększenia. Luneta ATC 17-40x56 ma wszechstronne zastosowanie dzięki swoim wymiarom i kompaktowej konstrukcji. Spektyw jest produkowany w dwóch kolorach: zielonym i pomarańczowym. Model STC 17-40x56 ma prosty kształt, obecnie produkowany jest w wersji zielonej. Również model ATC zachwyca intensywnością kolorów i ostrością obrazu. Nigdy nie przegapisz żadnych szczegółów podczas wizyty na łonie przyrody.

Świat kryształu

Otrzymaliśmy również zaproszenie do odwiedzenia Muzeum Swarovski Kristallwelten, znanego również jako Crystal Worlds, znajdującego się w Wattens. Muzeum powstało w 1995 roku z okazji jubileuszu firmy Swarovski jako atrakcja dla zwiedzających. W zewnętrznej części muzeum znajduje się alpejski olbrzym, którego ciężko nie zauważyć, olbrzym ma oczy przypominające kryształy. Na zewnątrz znajduje się również kryształowy las, labirynt i atrakcje dla najmłodszych.

Wnętrze muzeum zawiera różne artefakty sztuki ze współczesnej twórczości artystycznej. Muzeum otwiera zwiedzającym nowe doznania zmysłowe, których jeszcze nie doświadczyli nigdzie na świecie. Znajduje się tu również największy na świecie sklep z biżuterią i przedmiotami Swarovski. Jednorazowa wizyta nie wystarcza na to by wchłonąć całe otaczające piękno.

Dziękujemy firmie Swarovski Optik za umożliwienie dostępu do ekspozycji i zaprezentowaniu, dlaczego marka ta należy do światowych liderów w świecie optyki.

Pełną gamę światowej sławy optyki marki Swarovski znajdziesz tutaj: Swarovski.